برنامه نویسان خبره

برنامه نویسان خبره

برنامه نویسان خبره

برنامه نویسان خبره

عجیب ترین ربات های ساخته شده

• Snake-bot :

 

ACM-R5 رباتی با ظاهری شبیه به مار است که می تواند در خشکی بخزد و در آب شنا کند.

این ربات دوزیست، که توسط شرکت ژاپنی HiBot طراحی و ساخته شده است، ظاهر آن به همان میزانی که زیبا و پیچیده است در زیر آب وحشتناک به نظر می رسد!

• Kurata Robot :

 

 

در دنیای رباتیک، برخی از اختراع ها عجیب و غریب تر از داستان های تخیلی به نظر می رسند! ربات عظیم Kurata در نگاه اول به راحتی با ماشین های تخیلی و ساخته شده فیلم های هالیوودی مانند: "ترانسفورماتور" و یا "فولاد واقعی" اشتباه گرفته می شود.

این ربات ژاپنی که توسط Suidobashi ساخته شده است، با ارتفاع 13 فوتی (4 متر) مجهز به "اسلحه" و "پرتاب موشک" در بازوهای خود می باشد (که در حقیقت اسلحه BB و آتش بازی هستند و البته هم چنان خطرناک!) 

این ربات عظیم با ظاهری شبیه به انسان را می توان به صورت دستی از کابین داخل ربات و یا از طریق گوشی هوشمند از راه دور کنترل کرد.

آیا شما نیز خواهان این ربات فوق العاده هستید؟ ا

به راحتی می توانید این ربات سفارشی را با پرداخت بیش از 1.35 میلیون دلار خریداری کنید!

• Nao Robot :

 

شرکت فرانسوی Aldebaran Robotics، مستقر در پاریس، یک ربات مستقل و برنامه ریزی شده به نام Nao را توسعه داد. این ربات تعاملی مجهز به ویژگی های حرکتی، بینایی و صوتی پیشرفته می باشد.

ربات Nao روی سطح های مختلف به راحتی راه می رود، چهره ها و اشیاء را تشخیص و یا ردیابی می کند، احساسات را درک و بیان می نماید و نسبت به واکنش های لمسی یا صوتی عکس نیز العمل نشان می دهد. 

حال اگر تمامی این ویژگی ها و امکانات شما را متقاعد و راضی نمی کند، باید به ویژگی شگفت انگیز این ربات، یعنی توانایی انجام رقص سبک Gangnam نیز اشاره کرد!

• BigDog :

 

 

در سال 2005، Whiszes در بوستون یک ربات چهار پا با نام BigDog را برای ارتش طراحی کرد. این پروژه توسط آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاع (DARPA) در شعبه ایالات متحده آمریکا به منظور توسعه فن آوری های جدید برای ارتش انجام شد.

BigDog روی چهار پا محکم راه می رود و می تواند سربازان را در سراسر زمینی که حتی حرکت برای وسایل نقلیه نیز دشوار تلقی می شود، همراهی کند. 

این ربات می تواند محموله هایی با وزن 340 پوند (150 کیلوگرم) را حمل و بارگیری کند و توانایی حرکت با سرعت 4 مایل در ساعت (6.4 کیلومتر در ساعت) را نیز دارد. 

• H1N1 Flu Robot:

 

زمانی که صحبت از ربات ها می شود شاید چنین ابداعی کمتر به ذهن مردم برسد.

اما در حقیقت این ربات شبه انسانی برای شبیه سازی علائم آنفولانزای خوک H1N1 برای کمک به آموزش پزشکان ژاپنی طراحی شده است.

این ربات که با موادی شبیه به پوست انسان پوشیده شده است، می تواند عرق، گریه و یا حتی تشنج کند، اگر این ربات ها به موقع درمان مناسب را دریافت نکنند، علائم آنها به تدریج بدتر می شود و در بعضی موارد حتی دیگر نفس نمی کشند و می میرند.

• Octavia :

 

 

Octavia ربات آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی ایالات متحده، یک ربات با ظاهری شبیه به انسان با برخی ویژگی های ترسناک و غیرعادی صورت (face) می باشد.

Octavia یک ربات آتش نشان برای کمک مهندسین، جهت تست و آزمایش فن آوری های جدید برای کمک به اعضای ناوگان دریایی ایالات متحده طراحی شده است.

Octavia برای برقراری ارتباط با انسان ها طراحی شده است و مهندسان در حال تلاش در جهت بهبود روش های شناسایی و پیگیری افراد توسط این ربات ها هستند، درک آنچه انسان ها می گویند و یا حتی تشخیص تمام حرکاتی که انسان ها انجام می دهند.

در نهایت، دانشمندان امیدوارند که اکتاویا بتواند شانه به شانه منابع انسانی با قابلیت های پیچیده گفتاری و بصری کار کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.