برنامه نویسان خبره

برنامه نویسان خبره

برنامه نویسان خبره

برنامه نویسان خبره

افزایش رتبه سایت در گوگل

افزایش رتبه سایت در گوگل

رتبه در گوگل یا هر موتورجستجو گر دیگر عبارت است از الگوریتم آنالیز لینک برای موتور جستجو گر که توسط آن اهمیت و قدرت لینک ها در پایگاه داده ی موتور جستجو ارزیابی و محاسبه می شود.

در این مقاله 10 مورد از روش های درست و اصولی بالا بردن رتبه و رنکینگ وب سایت در موتورهای جستجو را معرفی خواهیم نمود.

افزایش رتبه سایت در گوگل

1- کیفیت محتوا و پویا بودن وبسایت

با توجه به اینکه رویکرد گوگل برای رتبه بندی از “تأکید بر کلمات کلیدی” به سمت “محتوای وب سایت” گرایش پیدا کرده لذا لازم است که برای ارتقای رنکینگ صفحات در طراحی وب سایت از محتوایی استفاده نماییم که بازدیدکنندگان سایت شما علاقمند به دنبال کردن مطالب و حتی به اشتراک گذاشتن آنها باشند و سایت را برای خود یک منبع اطلاعاتی خوب بدانند. لذا ایجاد محتوا در وب سایت ها از وظایف یک متخصص سئو برای پشتیبانی از وب سایت درآمده و وب مسترها باید مرتباً در ایجاد محتوا در وب سایت فعالیت کنند تا بتوانند وب سایت خود را در صفحه اول گوگل حفظ کنند. همچنین به منظور حفظ رتبه می باید مواردی همچون رعایت اصول بهینه سازی ، به روز بودن محتوای سایت، انتشار مقالات (با کپی رایت شما بدون کپی نمودن از جای دیگر) و اخبار جدید و تبادل لینک های جدید می باید بصورت مداوم انجام شود.

افزایش رتبه سایت در گوگل

2- ثبت وب سایت در دایرکتوری ها

ثبت وب در دایرکتوری ها مزایای بسیار زیادی جهت بهینه سازی وب سایت در موتور جستجو و افزایش ترافیک وب سایت دارد. در ابتدا ارسال و ثبت وب سایت در دایرکتوری ها ایجاد یک لینک یک طرفه به وب سایت شما خواهد کرد. علاوه براین اگر دایرکتوری مورد نظر دارای ترافیک بالایی باشد، باعث افزایش ترافیک سایت شما نیز خواهدشد. هر چند که بسیاری از افراد بر روی این نوع از ترافیک وب هیچ حسابی نمی کنند.

افزایش رتبه سایت در گوگل

3- ارسال مطلب و نظر در وبلاگ ها

بدین منظور می باید وبلاگ هایی که دارای رنکینگ بالا می باشند و می توانید به صورت مهمان مطلب ارسال کنید  را شناسایی نموده و در آن ها شروع به ارسال مطلب نمایید. ضمن اینکه در این گونه وبلاگ ها قادر خواهید بود به نوشته های دیگر کاربران نظر دهید و در این نظرات لینک سایت خود را وارد نمایید. در صورت تایید لینک ها توسط مدیران وبلاگ، در آینده ای نزدیک شاهد تغییراتی در رتبه سایت خود خواهید بود.

افزایش رتبه سایت در گوگل

4- استفاده از انواع مختلف روش های تبلیغات و ثبت وبسایت در شبکه های اجتماعی

به کارگیری روش های مختلف تبلیغات نظیر تبلیغات در سایر وب سایت ها، ارسال ایمیل و پیامک تبلیغاتی (تا 10 برابر هزینه کمتر و تا 100 برابر کارائی بیشتری در افزایش بازدید سایت خواهد داشت)، بیلبورد، تبلیغات در روزنامه ها و جراید، تبلیغات کلیکی و سایر روش های تبلیغات به بهبود رتبه شما کمک مفیدی خواهد کرد. همچنین با ثبت وب سایت در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، لینکدین و غیره و به اشتراک گذاشتن سایت شما در این شبکه ها ترافیک سایتتان به شدت بالا خواهد رفت.

افزایش رتبه سایت در گوگل

5- افزایش تعداد صفحات وب سایت

هرچه تعداد صفحات سایت شما بیشتر باشد گوگل رتبه بالاتری به آن می دهد البته باید از ایجاد صفحات تکراری بطور جدی اجتناب کنید تا باعث جریمه نشوید.

6- از تکنیک های غیر مجاز برای سئو استفاده نکنید

از نرم افزارها و یا سایت هایی که ادعای سئو وب سایت شما در زمان کوتاه می کنند استفاده نکنید. گوگل توانایی تشخیص تاکتیک های غیرمجاز را دارد و این امر باعث بلاک شدن سایت شما خواهد شد.

افزایش رتبه سایت در گوگل

7- کلمات کلیدی نقش کمی در افزایش رتبه سایت ایفا میکنند

وارد نمودن کلمات کلیدی بدون ارتباط به محتوای صفحات میتواند موجب کاهش رتبه و یا حذف صفحه یا سایت از فهرست نتایج موتورهای جستجوگر شود.

افزایش رتبه سایت در گوگل

8- مطالعه بیشتر و استفاده از ابزار آنالیز ،گزارشگیری و . .  ویژه وبمسترها

ابزارهای مورد نیاز وب مسترها ، مقالات آموزشی و کتاب های الکترونیک در کسب رتبه در موتورهای جست و جو موثر خواهند بود زیرا تجربه ثابت کرده است که ارائه دهندگان خدمات رایگان بدون هیچ زحمتی توسط دیگران تبلیغ می شوند.

افزایش رتبه سایت در گوگل

9- ایجاد و استفاده صحیح از پست الکترونیک سایت

ایجاد آدرس های ایمیل اختصاصی برای هر بخش یا واحد در شرکت یا سازمان خود به همراه رسید دریافت ایمیل لینکدار و عکس دار (در صورتیکه طراحی رسید ایمیل از نظر متن و لینک بدرستی انجام شده باشد احتمالا برای برطرف نمودن کنجکاوی و همچنین دریافت اطلاعات بیشتر بر روی لینک های رسید ایمیل کلیک خواهند کرد) به افزایش بازدید و افزایش رنک سایت کمک خواهد کرد.

افزایش رتبه سایت در گوگل

10- IP اختصاصی نقش مهمی در افزایش رتبه سایت شما بازی میکند

هرچند ممکن است اجاره IP اختصاصی برای شما هزینه زیادی داشته باشد اما این نکته مهم را متذکر می شوم که جست و جو گرها از این طریق شما را به عنوان یک پایگاه مستقل جستجو می کنند و فرآیند جستجو برای جست و جو گر سریع تر و با ارزش تر خواهد بود . زیرا هنگامی که شما از یک IP اشتراکی استفاده می کنید موتور جست و جو گر شمارا از میان ده ها سایت دیگری که با این IP فعال هستند تفکیک می کند و اهمیت کمتری برای شما قائل خواهد بود.

افزایش رتبه سایت در گوگل

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.