برنامه نویسان خبره

برنامه نویسان خبره

برنامه نویسان خبره

برنامه نویسان خبره

مقایسه متاتگ Robots با فایل Robots.txt

مقایسه متاتگ Robots با فایل Robots.txt

 

اگر یک ربات بخواهد صفحه‌ای از یک وب سایت را ایندکس کند، قبل از این عمل robots.txt را مشاهده کرده و دستورات آن را پیروی می‌کند. طبیعتاً اولویت فایل robots.txt نیز از متاتگ robots بیشتر است.
فایل robots.txt به شکل یک فایل واقعی در چنین آدرس‌هایی www.domain.com/robots.txt قرار دارند. ولی متاتگ robots به شکل تگ و قبل از head نیز وجود دارند همانند مثال پایین.

<head>
<META NAME=”ROBOTS” CONTENT=”NOINDEX, NOFOLLOW”>
</head>

با یک دستور robots.txt شما می‌توانید صفحات بسیاری را برای ربات‌ها و موتورهای جستجو مسدود کنید. ولی اگر قصد داشته باشید با متاتگ robots چنین عملی را انجام دهید باید در تک‌تک آن صفحات نیز متاتگ را درج کنید.
در فایل robots.txt شما می‌توانید سایت مپ سایت را به ربات‌ها و موتورهای جستجو معرفی کنید ولی با متاتگ امکان‌پذیر نیست.
دستورات متاتگ robots انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به فایل robots.txt نیز دارد.

سؤال: آیا مشکلی در سئو پیش می‌آید اگر از هر دو متد یعنی متاتگ Robots با فایل robots.txt برای جلوگیری از ایندکس شدن یک‌ صفحه‌ ای از سایت استفاده کنیم؟
قطعاً خیر، گوگل هم متنی درباره این موضوع نوشته است و اشاره می‌کند که:

ربات گوگل محتوایی که از طریق robots.txt مسدود شده باشد را ایندکس نمی‌کند ولی ممکن است ما لینک آن محتوا را در مکانی دیگر از وب پیدا کنیم و درنتیجه محتوای موجود در آن آدرس در دسترس عموم قرار بگیرد و در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود. شما می‌توانید برای جلوگیری از این عمل که محتوا در نتایج گوگل نمایش ندهد از متدهای دیگر برای مسدود کردن آدرس‌ها استفاده کنید. به‌ عنوان‌ مثال دایرکتوری آن آدرس را از طریق سرور خود رمزگذاری کنید یا از متاتگ robotx با دستور noindex استفاده کنید.

استفاده از چه رنگ ‌هایی در طراحی وب، ممنوع است؟

استفاده از چه رنگ ‌هایی در طراحی وب، ممنوع است؟

استفاده از چه رنگ ‌هایی در طراحی وب، ممنوع است؟

قدرت رنگ ‌ها را نباید دست‌ کم گرفت، استفاده درست و خلاقانه از رنگ ‌ها می تواند بسیار تاثیر گذار باشد و حتی می تواند مخاطب را مدت بیشتری در وبسایت شما نگه دارد! که همین موضوع باعث کاهش Bounce Rate (نرخ پرش) می شود؛ و در عین حال انتخاب رنگ ‌های نادرست می تواند فاجعه ‌آمیز باشد.

استفاده از چه رنگ ‌هایی در طراحی وب، ممنوع است؟

در ادامه به برخی از نبایدها در انتخاب رنگ اشاره می کنیم:

  1. در طراحی وبسایت فقط از یک رنگ استفاده نکنید.
  2. رنگ ‌ها را اشتباه انتخاب نکنید، از رنگ‌ هایی استفاده کنید که نشان‌ دهنده هویت سایت یا محصول شما باشد.
  3. از رنگ‌های جیغ (نئون) استفاده نکنید، زیرا به چشمان بیننده آسیب وارد می کنند.
  4. سعی کنید بیش از ۳ رنگ در طراحی استفاده نکنید، اگر نیاز دارید که استفاده کنید، از شیوه طراحی Color Blocking یا Card Style استفاده کنید تا تعادل رنگ‌ها حفظ شود.
  5. از رنگ‌های روشن بر روی پس ‌زمینه سفید استفاده نکنید.
  6. از رنگ ‌های زرد کمرنگ و آبی روشن برای بک‌ گراند استفاده نکنید.
  7. ابزارهای تطبیق رنگ را فراموش نکنید! پیدا کردن رنگ‌هایی که باهم تناسب دارند و ترکیب آنها، اثری زیبا خلق می کند کار ساده ‌ای نیست. اما می توانید با استفاده از برنامه‌های مختلف مثل Adobe Color، این کار را راحت ‌تر انجام دهید.

استفاده از چه رنگ ‌هایی در طراحی وب، ممنوع است؟

ضمناً سایت هایی هستند که بهترین ترکیب رنگ های استاندارد برای طراحی وبسایت را به شما پیشنهاد می دهند. یکی از آن ها، Flat UI Color می باشد.
همچنین می توانید از color picker مرجع جهانی W3Schools نیز استفاده نمایید.

استفاده از چه رنگ ‌هایی در طراحی وب، ممنوع است؟

 

گوگل محبوبترین سایت جهان است

گوگل محبوبترین سایت جهان است

ایتنا – در جدیدترین آمار منتشر شده، پس از گوگل، یوتیوب، فیسبوک محبوب‌ترین سایت‌های اینترنتی هستند.

گوگل محبوبترین سایت جهان است

تازه‌ترین گزارش منتشر شده از محبوب‌ترین و پربازدیدترین وب‌سایت‌های جهان نام برده است.کاربران اینترنت در جهان که این روزها سهم بسیار بیشتری از استفاده از شبکه جهانی وب را به نام خود ثبت کرده اند، حالا به نظر می‌رسد که از برخی از وب‌سایت های عمومی و یا شبکه‌های اجتماعی استقبال بیشتری کرده اند.جدیدترین گزارش‌ها و آمارهای بدست آمده که از سوی محققان فعال در دو موسسه تحقیقاتی سیمیلاروب و الکسا جمع آوری و منتشر شده است، نشان می‌دهد که سایت‌های گوگل، یوتیوب، فیسبوک، Baidu و ویکی‌پدیا به ترتیب جایگاه نخست تا پنجم فهرست پربازدیدترین و محبوب‌ترین وب سایت های جهان را به خود اختصاص داده اند.بر اساس فهرستی که این دو موسسه ارائه داده‌اند، میتوان دریافت که هر کاربر مدت زمانی را که صرف گشت و گذار در آن را می‌کند به طور متوسط در یک شبانه روز در وب سایت گوگل حدود ۷ دقیقه، در یوتیوب حدود ۸ دقیقه، درفیسبوک ۹ دقیقه، در بایدو ۷ دقیقه، در ویکی پدیا حدود ۴ دقیقه، در یاهو حدود ۳ دقیقه، در توییتر ۶ دقیقه، در اینستاگرام حدود ۵ دقیقه و در آمازون حدود ۷ دقیقه است.آمار منتشرشده از سوی GlobalWebIndex نیز نشان می‌دهند که ۹ نفر از هر ۱۰ نفر کاربر اینترنت، در هر ماه از تقریبا یک فروشگاه آنلاین بازدید می‌کند و سه‌چهارم آنها نیز در آخریک محصول را از این فروشگاههای اینترنتی خریداری می کنند.

الگوریتم کافئین محرک ایندکس گوگل

الگوریتم کافئین محرک ایندکس گوگل

الگوریتم کافئین محرک ایندکس گوگل

جلوگیری از کپی مطالب با الگوریتم کافئین

تاکنون الگوریتم های متفاوتی مثل پاندا، برای جلوگیری از کپی مطالب توسط گوگل ایجاد شده است و همگی در راستای سئوی عادلانه ی وب سایت ها بوده است. در این قسمت در ارتباط با نحوه ی عملکرد الگوریتم کافئین توضیحاتی ارائه شده است.

گوگل با این اقدام درصدد آن است تا وب سایت های قوی و صاحب ایده را از میان میلیون ها وب سایت شناسایی کرده

و مطالبی کاملا مرتبط با جست و جوی کاربران ارائه دهد. به علاوه در مطالب پیشین بیان شد که اغلب تمرکز گوگل بر محتواست .

در این بخش نیز الگوریتم کافئین شرح داده شده است. این الگوریتم از کپی مطالب به طرز اعجاب انگیزی مقاومت می کند.

الگوریتم کافئین محرک ایندکس گوگل

شاید زمان تولید الگوریتم حیوانات گوگل به سر آمده و نوبت به نوشیدنی ها و مواد خوراکی است.

شاید گوگل بعد از رونمایی الگوریتم هایی همچون پاندا، پنگوئن، زبرا، شاهین، کبوتر و … سعی دارد تا با اضافه کردن کمی چاشنی به صفحات الگوریتم ها و بوی دیگری به صفحات وب بدهد.

از آن جایی که کافئین در گیاهان مختلفی مثل  قهوه، کاکائو، کولا و چای فراوان و نوعی داروی محرک است ، می‌تواند از خوابیدن جلوگیری کند.

در گوگل نیز الگوریتم کافئین از ایندکس طولانی مدت مطالب جلوگیری می کند و به همین علت به الگوریتم کافئین محرک ایندکس گوگل لقب داده می شود.

با الگوریتم گوگل کافئین ،  پالایش صفحات وب به صورت مداوم و پیوسته انجام پذیرفته و وب سایت ها را در کمترین زمان یا به صورت زنده ، ایندکس و در نتایج جست و جوی کاربران نشان داده می شود.

گفتنی است که در الگوریتم کافئین گوگل صفحات وب را در قسمت های کوچک آپلود کرده و با یافتن صفحه جدید و یا ایجاد تغییرات بر روی صفحات قبلی بدون هیچ تاخیری ، صفحه را به شکل کاملاً مستقیم در فهرست خود وارد می‌کند.

به گونه ای که در کوتاه‌ترین زمان امکان ایندکس کردن صفحات سایت در مقیاس وسیع میسر است.

مفهوم پنالتی گوگل (جریمه گوگل)

مفهوم پنالتی گوگل (جریمه گوگل)

اغلب با ما با انواع پنالتی و جریمه در مسابقات ورزشی آشنا هستیم. اگر بازیکنی حرکتی غیر ورزشی یا خلاف قانون مسابقه انجام دهد، به خاطر عمل خود جریمه خواهد شد. بسته به نوع تخلف صورت گرفته، بازیکن ممکن است از بازی اخراج شده یا مدت زمانی از بازی در میادین ورزشی محروم گردد.

پنالتی های گوگل مشابه پنالتی ها و جریمه های مسابقات ورزشی هستند. آنها برای تنبیه کردن وب سایت های متخلف، طراحی شده اند. این پنالتی ها همیشه به صورت دستی انجام نمی شوند و بسیاری از وب سایت ها به صورت ناخواسته تحت این جرایم قرار می گیرند.

جریمه هایی که گوگل برای سایت ها در نظر می گیرد تاثیر منفی زیادی بر روی کارایی آن در نتایج جستجو خواهد داشت. به عبارتی وب سایت پنالتی شده دچار افت رتبه یا حذف کامل از نتایج جستجو می شود.

پنالتی گوگل به معنای دردسر است

جریمه گوگل بدین معنیست که وب سایت شما دیگر در نتایج جستجو نمایش داده نشده یا رتبه آن به شدت افت خواهد کرد. هنگامی که وب سایتی دچار جریمه می شود، مخاطبین هدف شما دیگر شما را پیدا نخواهند کرد. در نتیجه ترافیک سایتتان و درامد شما دچار کاهش شدید خواهد شد.

این اتفاق برای هر سایتی می تواند بیفتد. پنالتی گوگل می تواند در ادامه حتی فعالیت های غیر مخرب شما نیز اتفاق بیفتد و هنگامی که دچار چنین مشکلی شوید، رتبه سایت افت زیادی خواهد کرد و جبران این مسئله نیز کار ساده ای نخواهد بود.

رادزاد می تواند به شما کمک کند تا مشکل پنالتی گوگل را رفع کنید. کارشناسان سئو رادزاد به بررسی سایت شما خواهند پرداخت و تغییرات لازم را در آن اعمال خواهند کرد. بدین شکل مجددا وب سایت شما به رتبه سابق خود بر می گردد.

آیا از جمله افرادی هستید که تاکنون وب سایت شما دچار جریمه نشده، اما می خواهید از آن در امان بمانید؟ متخصصین ما همواره در حال بررسی تغییرات الگوریتم های گوگل هستند و وب سایت شما را همواره متناسب با این تغییرات بروزرسانی می کنند. در نتیجه این اطمینان خاطر به شما دست خواهد داد تا هیچ وقت دچار افت رتبه ناشی از پنالتی گوگل نمی شوید.

رادزاد به عنوان تیم متخصص رفع پناتی گوگل از آنچه که گوگل به آن علاقه مند است آگاهی کافی دارد. تیم رفع پنالتی گوگل رادزاد به شما کمک می کند تا وب سایت شما دوباره به نتایج جستجو بازگشته تا شما نیز بتوانید به رشد کسب و کارتان امید داشته باشید.

چرا وب سایت ها دچار جریمه گوگل می شوند؟

ماموریت گوگل ارائه بهترین نتایج جستجوست. از دید گوگل هر نوع وب سایتی که سعی در فریب گوگل می کند در حال آسیب رسانی به این محصول گوگل، یعنی موتور جستجوی آن می باشد. گوگل بدون ارائه نتایج با کیفیت دیگر به عنوان بهترین موتور جستجوی دنیا نخواهد بود.

پنالتی گوگل درنتیجه تحول و بروزرسانی های مداوم الگوریتم های گوگل است تا بدین وسیله وب سایت های اسپم (وب سایت های نقض کننده قوانین گوگل) را شناسایی کند.

بعضی از جریمه های گوگل به صورت دستی و ناگهانی توسط کارمندان این شرکت صورت می گیرد و بعضی دیگر نیز در نتیجه بروزرسانی های مداوم آن هستند. گوگل با استفاده از این رویه به مراقبت از کیفیت نتایج جستجو پرداخته و با وب سایت های متخلف برخورد می کند.

انواع پنالتی گوگل

برای اینکه دچار جریمه گوگل نشوید دقت داشته باشید که وب سایت شما دارای موارد زیر نباشد:

  • ویروس ها و برنامه های مخرب
  • متن و لینک های مخفی
  • مخفی کاری یا Cloaking (نمایش نسخه متفاوتی از سایت به موتورهای جستجو)
  • ریدایرکت های غیر مجاز (انتقال اتوماتیک کاربر به دیگر وب سایت ها بدون حتی یک کلیک از طرف او)
  • زیادی روی در استفاده از کلمات کلیدی
  • مقادیر قابل توجهی از محتوای تکراری

لیست جریمه های گوگل به همین موارد ختم نمی شود. در حالت کلی می توان گفت که فعالیت هایی که به هر شکلی موجب فریب موتورهای جستجو یا آسیب رسانی به کاربران می شود قطعا در این لیست قرار خواهد گرفت.

چگونه از پنالتی گوگل خارج شویم؟

رفع پنالتی گوگل هیچگاه آسان نیست. دقت داشته باشید که در حالت کلی دو نوع پنالتی وجود دارد: دستی و اتوماتیک.

پنالتی های دستی توسط کارکنان گوگل تشخیص و اعمال می شوند. این گونه پنالتی ها اغلب زمانی که وب سایت شما در حال انجام فعالیتی مغایر با سیاست های گوگل باشد اتفاق می افتد. از جمله عوامل این نوع پنالتی می توان به وجود بد افزار، مخفی کاری، ریدایرکت های مخرب یا خرید بک لینک اشاره کرد.

هنگامی که دچار جریمه دستی گوگل می شوید، می بایست از گوگل عذرخواهی کرده و بعد از رفع مشکلات از آن بخواهید که به ایندکس مجدد سایت شما بپردازد. در نتیجه وب سایت شما مجددا در نتایج جستجو قرار گرفته و در دسترس کاربران گوگل قرار گیرد.

از سوی دیگر جریمه های اتوماتیک یا الگوریتمی گوگل بدون دخالت نیروهای انسانی انجام می شود. این نوع پنالتی ها در نتیجه تغییرات الگوریتم های گوگل برای افزایش رتبه سایت های بهتر و کاهش رتبه وب سایت های ضعیف تر اتفاق می افتد.

پنالتی های الگوریتمی مانند پاندا، پنگوئن و مرغ مگسخوار در نتیجه محتوای تکراری، استفاده افراطی از کلمات کلیدی، سرعت پایین سایت یا فقدان بک لینک برای سایت ها ممکن است اتفاق بیفتد. در نتیجه دچار شدن به این گونه پنالتی ها، احتمالا در نتایج جستجو باقی خواهید ماند، اما ترافیک بسیار کمتری کسب خواهید کرد.

اگر نیاز به کمک دارید و نمی دانید که از کجا بایست شروع کنید، سرویس رفع پنالتی رادزاد بهترین انتخاب برای شماست. متخصصین ما به شما کمک می کنند تا جریمه گوگل را برطرف کرده و بتوانید مجددا بر روی کسب و کار خود متمرکز شوید.

هر افت رتبه ای پنالتی نیست

تنها به واسطه افت رتبه در نتایج جستجو نمی توان گفت که وب سایت شما دچار پنالتی گوگل شده است. میزان رقابت در حیطه کسب و کار شما مطمئنا روز به روز در حال افزایش بوده و نحوه رتبه بندی وب سایت ها توسط گوگل نیز در حال تغییر می باشد. در بسیاری از مواقع پنالتی گوگل تنها یک تصور اشتباه بوده و با استفاده از سئو بهتر می توان به افزایش رتبه سایت پرداخت.

اگر مشکوک به دچار شدن به پنالتی گوگل هستید، رادزاد می تواند وجود پنالتی برای سایتتان را بررسی و چک کند. در صورت دچار شدن به پنالتی، ما می توانیم به شما کمک کنیم تا هر چه سریعتر به نتایج جستجو بازگردید. حتی در صورتی که دچار جریمه نیز نشده باشید، باز هم ما می توانیم به شما کمک کنیم تا به واسطه رفع مشکلات سایت و بهینه سازی بهتر آن، به رتبه های بالاتری دست یابید.

جریمه گوگل به معنی از دست دادن درامد سایت می باشد و تیم رفع پنالتی ما می تواند به شما یاری کند تا بدون هیچ گونه روش کلاه سیاهی دوباره وب سایت شما دوباره به روزهای اوج خود باز گردد. در صورتی که به پنالتی گوگل دچار شده اید هم اکنون با ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.